Midpoint'te yediğim ve evde denemediğim bir yiyecek olmadı sanırım,çok perçinliyor yemek aşkımı bu mekan.Daha önce denenmiş ve başarıyla sonuçlanmış tariflerim sırada beklemedeler.Şimdi son denememden bahsetmek istiyorum;
Gönül isterdi ki bu tarifi istiridye mantarı ile yapayım ama bulabildiğim kültür mantarı ile idare ettim,istiridye mantarını çok severim,şekli ye-mee beni dese de,tadı inanılmazdır.(Geçenlerde pazarda gördüm ama cesaret edemedim,migrosun allı pullu raflarındakinden farkı var mıdır bilemedim.)

MUSHROOM STEAK

MALZEMELER:

*4 parça bonfile(hiç incelttirmeyin,doğal haline bırakın kalın kalın kalsın:) )
Marinesi için;
*1 çay bardağı zeytinyağı
*1 yemek kaşığı yoğurt
*Yarım su bardağı süt
*Arzu ederseniz sarımsak rendesi,ben bu sefer etrcih etmedim
*Taze biberiye dalları
***Marinesini 2 gece önceden yaptım,en az 8 saat,en çok 2 gün bekletebilirsiniz.
*1 paket mantar
Beşamel sos için;
*2 yemek kaşığı un
*1 yemek kaşığı tereyağ
*Yaklaşık yarım lt süt(kıvamı inceltip kalınlaştırabilirsiniz,tercih sizin)
*Üzeri için kaşar dilimleri

HAZIRLANIŞI:

Öncelikle beşamel sosumuzu hazırlamakla başlıyoruz.Sos tenceresinin içine,tereyağ atıp eritiyoruz,ardından unu ekleyip kavuruyoruz(1.5-2 dk)pembeleşmeyecek şekilde olmalı,ardından azar azar sütü ilave ediyoruz,topaklanmalar olursa blenderdan geçirerek sorunu çözebilirsiniz :)
Sosumuz hazır,diğer yanda çok az zeytinyağı eklediğimiz küçük teflon bir tavaya ince dilimlediğimiz mantarlarımızı alıyoruz birkaç dk soteliyoruz,diri kalmalı.
Tercihen demir döküm,yoksa teflon bir tavayı ocağın üzerine alıp,yağ ilave etmeden ısıtıyoruz,tavanız demir döküm değilse yanmasına ramak kala etleri cooosssssslatıyoruz,tavaya dizdiğimiz etleri her bir tarafını 4er dk olacak şekilde kızartıyoruz,daha az ya da fazla pişmiş seviyorsanız,ayarı size kalmış,ben etleri tavadan aldığımda içleri pembeydi,istediğim sonuç da buydu.
Isıya dayanıklı bir kaba etlerimizi diziyoruz,ardından mantarla karıştırdığımız beşamel sosu,en üste de kaşar dilimlerini ekleyip ön ısıtmalı fırına veriyoruz.
Kaşarlar kızarınca yemeğimiz hazır...
Gravy sos(un+tereyağ+et suyu+baharatlar) ya da dilediğiniz herhangi bir sos ile servis yapabilirsiniz.Ben hardallı ve acılı olmak üzere 2 sos tercih ettim;

Hardal sos:Dijon hardalı+kekik+kalın çekilmiş kuru kişniş+kırmızı toz biber+soya sosu
Acı sos:Knorr sağolsun,acısso:)+ketçap ya da annemin kendi elleri ile yaptığı acı sos,seçenek bol du:)

Tavsiyem bu yemeği sunarken,jülyen doğranmış patatesleri kızartıp üzerine serpiştirmeniz,ben öyle yapmıştım fakat makinenin hafıza kartını bilgisayara takmamla hafızanın silinmesi bir olduğundan,bu resimdeki sunumu fotoğraflamak amacı ile yaptım.Karnım tok,elimde yemeğe dair kalan tek şey;minik kızım için ayırdığım minyatür et parçası olduğu için ancak bunu yapabildim,patateslerim eşimin midesindeydi o sıralar :)

Okurken karmaşık gelebilir ama yapımı çok basit,yemeğin tadını anlatmama gerek yok,beşamel hangi yemeğe girse muhteşem olmaz ki?

PS:Aynı tarifi tavuk eti ile de deneyebilrisiniz,sonuç tabiki daha da mükemmel:)


AFİYET OLSUN!

2 yorum: