Gül Poğaça

Gece gece esti aklıma,şekli internetten görmüştüm,hamuru ben kafama göre hazırladım,içinde haşlanmş patates ve peynir kullandım.
HAMUR:
*1 su bardağı ılık süt
*1 su bardağı yoğurt
*1 su bardağı sızma zeytinyağı
*1 yumurta+ 1 yumurtanın beyazı(sarısı üzerine)
*1 paket Dr Oetker instant maya
*Alabildiği kadar un(yumuşak bir hamur elde etmelisiniz)
Hamuru hazırlayıp yaklaşık 1 saat dinlenmeye aldım,daha sonra minik bezeler yaptım ve bunları merdane yardımı ile yuvarlak açtım(avucunuzu tamamen kaplayacak büyüklükte olmalı)bir bıçak ile ortasına + işareti yaptım fakat ortadan birleştirmedim,ortayı harç için,kesmeden bıraktım,harcı ekleyip karşılıklı kenarları harcın etrafına sardım.
Yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırında pişirdim benim kadar şanslıysanız tarifi istenecek mükemmel bir lezzet olur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder